Pahoittelen kuvien huonoa laatua. Perähalli, jossa teimme tätä huoltoa, on jotenkin perusvalaistukseltaan karmaisevan huono, joten jouduin säätämään kamerasta lisää valoisuutta, mikä tekee niistä rakeisia.
Kuten monelle huoltotoimenpiteelle on tyypillistä, poisottaminen vei kolme kertaa enemmän aikaa kuin uuden sijoittaminen. Pikaliittimet olivat kettumaisen tiukkoja...
Pohjapanssarin suojissa piileksii polttoainesuodatin. |
Vasen takapyörä ja tankki näkyy vieressä. Polttoainesuodatin sijaitsee juuri näiden kahden risteymässä, pohjapanssarin yläpuolella, miltei keskellä kuvaa. |
Suodattimen toisen pikaliittimen musta osa piti painaa tiukasti putkea vasten, jolloin sai nytkytettyä suodattimen suuttimen pois. Käytin hieman vipuna talttameisseliä. Varo roiskuvaa polttoainetta! |
Kuva: www.topautoosat.fi |
Jekku
Note to self: nippusiteet on aina hyviä! Tässä tapauksessa riivattu muovitappi sai väistyä paremman kiinnittäjän tieltä.
Tämä on hyvä blogi, erittäin mielenkiintoisia postauksia. Minua kiinnostaa erityisesti nämä Volvo S40 asiat, kun itselläni on sama auto, niin olen saanut jo monta hyvää vinkkiä täältä auton huoltoon liittyen :)
VastaaPoistaKiva kuulla ja täytyy sanoa, että pysy 'kanavalla'... aiheesta tulee taatusti lisää, koska tuo kyseinen S40 on meikäläisen oma peli. :) Ja kysyä voi toki, jos jää jokin askarruttamaan.
VastaaPoistaMoi!
VastaaPoistaItsellä sama projekti edessä. Kysyisin tähän liittyen tietämättömänä että onko sillä mitään väliä paljon bensaa tankissa on kun tämän suodattimen vaihtaa? Valuuko tankista mitään ulos vai pitäisikö joku letku painaa kasaan suodattimen vaihdon ajaksi?
Moi vaan, mukava kun kysyit. Tankin sisällöllä ei ole käsittääkseni merkitystä suodatinta vaihtaessa. Mikäli vaihdat tätä samantyyppistä suodatinta ja vieläpä Volvoon, huolehdi hyvästä tuuletuksesta, koska pieni polttoaineen ohivuoto on mahdollista. Suodattimen molemmin puolin on nuo napakat kiinnikkeet, jotka kyllä aukeavat kun niitä jaksaa painaa. Polttoainetta tirskahtaa siinä vaiheessa, kun suodattimen kärki on juuri tulossa liittimestä ulos. Ei sen jälkeen. Sama tietysti, kun laitat uuden suodattimen kärjen jälleen kiinnikkeen sisään. Olet vain vikkelä, niin homma sujuu mainiosti. Suosittelen silti suojalasien ja hanskojen käyttöä. :) Niin ja muista haihduttaa vanhan suodattimen polttoainejäämät ulkona.
VastaaPoista