Tarkoitus oli aluksi tutkia, millaisia arvoja tai vikoja testipistokkeen kautta mahdollisesti tulisi, mutta toive jäi yritykseksi...
Pienen yleismittarin käytön kertauksen jälkeen mittasin anturista jäähtyneen koneen arvon. Kiinnitin yleismittarin piikit anturiin liittämiini liittimiin ja mittari näytti 2000 ohmia. Tietokannan mukaan käyttölämpimän koneen arvot pitäisi olla 290-400 ohmia. Seuraava vaihe olikin käyttää konetta sen aikaa, että vertailumittaus voitaisiin suorittaa. Käyttämisen ajaksi toki piti asentaa kaikki puretut osat takaisin... Mittarista saatiin käyttölämpimälle anturille arvo 389 ohmia. Eli arvo vastasi juuri sitä, mitä sen piti tietokannankin mukaan näyttää.
'Diagnosis' -kuvun suojassa testipistoke. Konehuoneessa sulakerasian vieressä. Uusi tuttavuus... |
Vähän erityyppinen, kuin totuttu OBD-pistoke. |
Ketjukone. Harmi, ettei vasen reuna tullut kunnolla mukaan, koska siitä näkisi hienosti, miten ketjukotelo on yhtä osaa moottorin kanssa. Voitelu toimii hienosti. |
Kokeilimme Texa-testeriä tähän peliin, mutta emme onnistuneet pääsemään edes sisään. Tiedonsiirrossa jotain häikkää. |
Irrotin ilmansuodattimen kannen ja putket, jotta pääsin paremmin käsiksi anturiin. |
Tuikkasin anturin piikkeihin oheiset liittimet helpottamaan mittausta. Yleismittarin kärjet sai kätevästi punaisiin holkkeihin. |
Jekku
Note to self: 2.09 kilo-ohmia on 2090 ohmia... ;)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti