Bemarissa ajoittain näkyvää moottorin varoitusvaloa tutkittiin testerillä ja se näyttikin joitakin vikoja mm. kyseisen lambda-anturin osalta. Kaarlen kanssa vaihdettiin hänen tilaamansa uusi osa. Työ oli suht vaivaton. Pohjapanssaria irrotettiin isolta alueelta ja pikkuruuveja oli vähintään parikymmentä. Anturin mutteria irroitettaessa piti käyttää hieman voimaa, mutta sekin sieltä kivasti lähti. Uusi anturi saatiin 'klips' paikoilleen.
BMW-liikkeen mukaisesti teimme myös koeajon 2500 rpm ja puolisen tuntia. Tämän jälkeen jonkin ajan päästä Kaarle suoritti uuden testeriajon ja epämääräisiä vikakoodeja ei ollut ilmaantunut uudestaan.
Anturi saadaan liitettyä piuhoihin kätevästi. |
Toisesta päästään anturi on liitetty pakoputkeen. |
Uusi ja vanha anturi. |
Jekku
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti