Kyseisessä autossa päästöt mitataan kierroslukumittarin ja päästöt keräävän sondin avulla. Uudempaan autoon laitettaisiin OBD-pistoke, joka lukee auton tiedot tarkasti päästömittausta varten.
Testin tekeminen vaati hieman opettajan ohjausta, koska ensinnäkin testerin letkun oli joku siirtänyt aivan väärään paikkaan. Eli pakoputkesta johdettu pakokaasu päätyi aivan eri paikkaan, minne piti. :D Lisäksi jäännöshapen määrä oli kohtuullisen suuri, joten opettaja neuvoi tukkimaan pakoputken päätä mittalaitteen ympäriltä, jolloin happi ei pääse ainakaan ulkokautta häiritsemään mittausta. Tämä tuntui auttavan mitta-arvojen perusteella. Jos jäännöshappea olisi ollut edelleen, voitaisiin epäillä vuotoa jossain kohtaa järjestelmää.
Päästöt saatiin kuitenkin mitattua ja asiakkaalle todiste päästöjen mittauksesta.
Jekku
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti